Yrd.Doç.Dr. MEHMET FATİH KAYA
    Başlama Tarihi
    06.10.2011
    Kişisel Web Site
    E-Posta (Personel)
    Kurum Telefonu / Dahili
    / 0
    Bölüm
    İlköğretim Bölümü
    Birim
    Eğitim Fakültesi
    Görev
    Öğretim Üyesi

     ÖZGEÇMİŞ VE ESERLER LİSTESİ

    ÖZGEÇMİŞ

    Adı Soyadı: Mehmet Fatih KAYA

    Doğum Tarihi: 23 Haziran 1977

    Öğrenim Durumu:

    Derece

    Bölüm/Program

    Üniversite

    Yıl

    Lisans

    Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü/Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalı

    Atatürk  Üniversitesi

    2004

    Doktora/S.Yeterlik/ Tıpta Uzmanlık

    Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı

    Atatürk Üniversitesi

    2010

    Doktora Tezi/S.Yeterlik Çalışması/Tıpta Uzmanlık Tezi Başlığı (özeti ekte)  ve  Danışman(lar)ı : Doç.Dr. Mete ALIM

    Görevler:

    Görev Unvanı

    Görev Yeri

    Yıl

    Öğretmen

     MEB

    2004-2011

    Yar.Doç.

    Siirt Üniversitesi

    2011-…

    Projelerde Yaptığı Görevler :

    Uzman/Araştırmacı.  Ekolojik Ayak İzimizi Tanıyalım Bilim Okulu. TUBİTAK 112B275’ nolu Bilim ve Toplum Projesi (2012).


    İdari Görevler :

    İlköğretim Bölüm Başkan Yardımcılığı (2011-...)

    Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Başkanı (2013-...)

    Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim Kurulu Üyeliği (2012-...)

    Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu Üyeliği (2013-...)

    Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokul Kurulu Üyeliği (2013-...)

    Kurtalan Meslek Yüksek Okulu Kurul Üyeliği (2012-...)

    Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler :

    Ödüller :

    1-Siirt Üniversitesi Akademik Yayın Teşvik Ödülü (2012)

    2-TÜBİTAK Yayın Teşvik Ödülü (2013)

    3-TÜBİTAK Yayın Teşvik Ödülü (2013)

    4-TÜBİTAK Yayın Teşvik Ödülü (2013)

    Son iki yılda verdiği lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler (Açılmışsa, yaz döneminde verilen dersler de tabloya ilave edilecektir):

    Akademik Yıl

    Dönem

    Dersin Adı

     
     

    2011-2012

    Güz

    Sosyal Bilgilerin Temelleri

     

     Hayat Bilgisi Öğretimi

     

    Bilimsel Araştırma Yöntemleri

     

    Topluma Hizmet Uygulamaları

     

    Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi

     

    Günümüz Dünya Sorunları

     

    Türkiye Fizikî Coğrafyası

     

    İlkbahar

    Genel Coğrafya

     

    Sosyal Bilgiler Öğretimi

     

    Sosyal Proje Geliştirme

     

     Küresel Isınma ve İklim Değişikliği

     

    Genel ve Fizikî Coğrafya

     

    2012-2013

    Güz

    Sosyal Bilgilerin Temelleri

     

    Hayat Bilgisi Öğretimi

     

    Bilimsel Araştırma Yöntemleri

     

    Topluma Hizmet Uygulamaları

     

    Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi

     

     

     

    İlkbahar

    Genel Coğrafya

     

    Sosyal Bilgiler Öğretimi

     

    Sosyal Proje Geliştirme

     

    Küresel Isınma ve İklim Değişikliği

     

    Genel ve Fizikî Coğrafya

     

    ESERLER

    A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

    A1. Mehmet Fatih KAYA, "Coğrafya Derslerinde Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Konuların Öğretiminde Altı Şapkalı Düşünme Tekniğinin Öğrenci Başarısına Etkisi", Kuram ve Uygulamda Eğitim Bilimleri Dergisi (ISI) , 1125-1139, 13 (2),  pp., 2013

    A2. Mehmet Fatih KAYA, "Sustainable Development Training Oriented Thoughts and", The Anthropologist (ISI) , 79-87, 16 (1-2), pp., 2013

    A3. Mehmet Fatih KAYA, "An Analysis of the Social Studies Teacher Candidates’ Perception", The Anthropologist (ISI) , 69-78, 16 (1-2), pp., 2013

    A4. Mehmet Fatih KAYA, "Öğrencilerde Görsel Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Coğrafya Öğretmenlerinin Görüş ve Uygulamaları", Turkish Studies , 631-644, 6 (2), pp., 2011 , DOI: :http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.2346

    A5. Mehmet Fatih KAYA, "Öğrencilerin Coğrafya Dersinde Hazırbulunuşluluk Düzeylerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi", Turkish Studies , 737-754, 6 (4), pp., 2011 , DOI: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.2625

    A6. Mehmet Fatih KAYA, "Examination of Secondary School Geography Books From the Aspect of Visual Literacy", Ozean Journal of Social Sciences , 37-46, 4 (1),  pp., 2011

    A7. Mehmet Fatih KAYA, "Türkiye ve Almanya’daki Coğrafya Öğretim Programlarının Karşılaştırılması", Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi , 57-78, 1 (1), pp., 2011

    A8. Mehmet Fatih KAYA, Necati TOMAL, "Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nın Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi Açısından İncelenmesi", Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi , 49-65, 1 (2), pp., 2011

    A9. Mustafa KAHYAOĞLU, Mehmet Fatih KAYA, "Öğretmen Adaylarının Çevreyle İlgili Sivil Toplum Örgütlerine Yönelik Görüşleri ve Sivil Toplum Örgütlerinin Çevre Eğitimine Katkısı", Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi , 91-107, 2 (1),  pp., 2012

    A10. Mehmet Fatih KAYA, "Coğrafya Eğitiminin Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi Açısından Önemi", The Journal of Academic Social Science Studies , 183-200, 5 (2),  pp., 2012 , DOI: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS_112

    A11. Mehmet Fatih KAYA, "Türkiye ve Almanya'daki Lise Coğrafya Ders Kitaplarının Dış Yapı Özellikleri ve Öğretme-Öğrenme Süreci Açısından Karşılaştırılması", Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, , 445-464, 11 (2), pp., 2012

    A12. Mehmet Fatih KAYA, Mustafa KAHYAOĞLU, G. Fırat BİREL (2012). "An Evaluation of Elementary Teacher Candidates’ Environmental Approaches, Environmental Risk Perceptions and Environmental Behaviour", 655-660, Procedia-Social and Behavioral Sciences"

    B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler :

    B1. Mehmet Fatih KAYA, Mustafa KAHYAOĞLU, G. Fırat BİREL, International Conference on New Horizons in Education (INTE-2012). konferansı dahilinde "Procedia-Social and Behavioral Sciences" bildiri kitapçığındaki "An Evaluation of Elementary Teacher Candidates’ Environmental Approaches, Environmental Risk Perceptions and Environmental Behaviour", 655-660 pp., Prag, Çek Cumhuriyeti, 5-7 Haziran 2012

    B2. Mehmet Fatih KAYA, A Content Analyses of the Graduate Dissertations with Experimental Designs in the Field of Geography Education. GEOMED-2013, 3. Uluslararası Coğrafya Sempozyumu, 10-13 Haziran 2013, Kemer-Antalya, Türkiye.

    B3. Mehmet Fatih KAYA, Recep AKSU, Okulöncesi Eğitimin, Öğrencilerin Çevreye Yönelik Duyarlılıklarının Geliştirilmesi Sürecindeki Etkisine Yönelik Öğretmen Görüş Ve Uygulamaları, 02-04 Ekim 2013, Diyarbakır, Türkiye. (poster)

    D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

    D1. Mehmet Fatih KAYA, Mete ALIM, "Coğrafya Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Yaklaşımları", Doğu Coğrafya Dergisi , 27,  pp. 169-186, 2012

    D2. Çağlar YILDIZ, Mustafa KAHYAOĞLU, Mehmet Fatih KAYA, "Siirt İlindeki Ortaöğretim Öğrencilerinin Sayısal Okuryazarlık Düzeylerinin Cinsiyet, Sınıf ve Öğrenim Gördüğü Lise Türüne Göre Farklılaşmasının İmcelenmesi", Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 5 (3), pp. 82-96, 2012

    D3. Mehmet Fatih KAYA, "Coğrafya Eğitiminde Yönelimler: 2012 Yılına Kadar Yapılan Lisansüstü Tezler Üzerine Bir Meta-Analiz Çalışması", Marmara Coğrafya Dergisi , 27,  pp. 282-213, 2013

    D4. Mete ALIM, Mehmet Fatih KAYA, "Türkiye ve Almanya’daki Lise Coğrafya Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi.", Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi , 11 (46), pp.43-59, 2012

    D5. Mustafa KAHYAOĞLU, Çetin Tan, Mehmet Fatih KAYA, “İlköğretim Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (21), pp.225-236, 2013.

     

.
www.siirt.edu.tr © 2013, Siirt Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı.

Adres: Güres Caddesi 56100 Siirt/Türkiye
Telefon: +90 (484) 223 12 24 - 223 17 39 Fax: +90 (484) 223 19 98
 E-Posta: siu@siirt.edu.tr
Web:
www.siirt.edu.tr