Rektörümüz Prof. Dr. Nihat Şındak, GAP Bölge Kalkınma İdaresi
Başkanlığı’nca hazırlanan “GAP Bölgesi Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma
Projesi” MEZOPOTAMYA adlı destinasyon odaklı bölgesel turizm markası tanıtım
törenine katıldı.
GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı, Dicle, Karacadağ ve İpekyolu
Kalkınma Ajanslarının işbirliğinde; Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep,
Kilis, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak’ın zengin kültürel mirasını turizme
kazandırma ve bölgesel kalkınmayı sağlamak amacıyla başlatılan GAP Bölgesi
Turizm Tanıtım ve Markalaşma Projesi, “MEZOPOTAMYA” adıyla global bir kimliğe
dönüşüyor.
Destinasyon odaklı bölgesel turizm
markası tanıtım töreni, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sanayi ve
Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, bölge valileri, milletvekilleri, belediye
başkanları ve davetlilerin katılımıyla Şanlıurfa’da yapıldı.
Törende, Mezopotamya markasını ve bölgeyi ve bölgeyi anlatan
tanıtım filmi gösteriminin ardından GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanı Mehmet
Açıkgöz, proje hakkında bilgiler verdi.
Bakan Ersoy: Turizmi, Ülkemizin Tamamına Yaymayı Temel Hedef Olarak
Belirledik
Türkiye’nin, turizmin farklı alanlarında barındırdığı çeşitlilikle
muazzam bir potansiyele sahip olduğunu belirten Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet
Nuri Ersoy, “Doğasından iklim türüne, mutfak kültüründen el sanatlarına,
mimariden arkeolojik kalıntılara, turizmde çoğu ülkeye biri veya ikisi nasip
olan varlıkların tamamı, çok şanslıyız ki Türkiye’de mevcut. Bu gerçeğin
farkında olarak, her bölgeyi ve şehirlerimizi kendi farklılıkları ve sahip
oldukları turizm potansiyelleriyle öne çıkarmayı, turizmi istisnasız ülkemizin
tamamına yaymayı temel hedefimiz olarak belirledik” diyerek, bölge illerinde
turizm sektörün yönelik yapılan yatırımlar hakkında bilgiler verdi.
GAP Bölgesi Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma Projesine emeği
geçenleri tebrik eden Bakan Ersoy, markalaştırma projesinin iyi bir örnek
olduğunu ve bunun diğer bölgelere de yaygınlaştırılması gerektiğini ifade
ederek, Mezopotamya markasının bölge turizmine hayırlı, uğurlu olmasını diledi.
Bakan Varank: Mezopotamya’yı gerçekten dünya milletlerinin tercih
ettiği bir coğrafyaya dönüştürmek istiyoruz
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, GAP Bölge Kalkınma
İdaresi ve Kalkınma Ajanslarının, bölgenin sosyo ekonomik kalkınmasındaki
rolüne değinerek, turizm sektöründe organize bir çalışmayı öngören GAP Bölgesi
Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma Projesini çok değerli bulduğunu söyledi.
Global bir marka oluşturma fikrinin, pek çok parametreyi bir arada
düşünmeyi gerektiren, uzun vadeli ve stratejik bir iş olduğunu belirten Bakan
Varank, “Ürün veya hizmetin kalitesi, onun kime ne şekilde sunulacağı,
müşterilerle nasıl bir iletişim kurulacağı markalaşma sürecinin temel
belirleyicileri olarak karşımıza çıkıyor. Konu, turizm alanında bir marka
oluşturmak olunca, bu parametreler çok daha önemli bir hale geliyor. Çünkü bir
anlamda ülkemiz için kurumsal kimlik de oluşturmuş oluyoruz. Biz de GAP Bölge
Kalkınma İdaresi ve kalkınma ajanslarımızla markalaşma hususunun tüm yönlerini
kapsayan, profesyonel bir bakış açısı geliştirdik. Projede, ülkemizin turizm
potansiyelini daha bütüncül bir yaklaşımla ele alıyoruz. İl düzeyinde yürütülen
küçük çaplı bağımsız çalışmalar yerine, tüm coğrafyayı kapsayan turizm gelişme
metotlarını bu projede planlıyoruz. Tabi Mezopotamya’yı sadece ülkemizde
tanıtmak yeterli değil. Mezopotamya’yı gerçekten dünya milletlerinin tercih
ettiği bir coğrafyaya dönüştürmek istiyoruz. Bunun da yolu, elbette
koordinasyondan, beraber çalışmadan geçiyor. Biz burada, kalkınma ajansları ve
GAP Bölge Kalkınma İdareleriyle yereldeki faaliyetleri yürütüyoruz. Ama bu işin
koordinasyonunda elbette Kültür ve Turizm Bakanlığımız var. İnşallah,
Mezopotamya markasını onlarla birlikte gerçek bir dünya markası haline
getirecek ve buranın turizmden aldığı payı çok daha artıracağız.” diye konuştu.
Destinasyon nedir?
Destinasyon, turizm sektörünün en önemli bileşimlerinden biridir.
Kelime anlamı ile destinasyon, varış yeri, gidilecek yer anlamını taşımaktadır.
Destinasyon kavramı ise Coltman’ın (1989) yaptığı tanıma göre içinde turistler
için cazip kabul edilecek farklı doğal çekicilikleri ve özellikleri barındıran
yerlerdir.
Turistlerin gereksinimlerini karşılamak amacı doğrultusunda
tasarlanmış hizmet ve imkanların odak noktasını meydana getiren coğrafi alanı
ifade eden bir terimdir.