Yabancı
Diller Yüksekokulumuz, Yabancı Diller Yüksekokulu Yöneticileri
Toplantısının 12.’sine ev sahipliği yaptı.
Toplantıya,
dünyaca tanınmış eğitim kuruluşlarından temsilciler ile Türkiye’deki
üniversitelerin YDYO yöneticileri ve yurtdışından misafir konuşmacılar katıldı.
Açılış konuşmasını Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğrt. Üyesi Tahir
Yaşar ve ardından Rektörümüz Prof. Dr. Murat Erman gerçekleştirdi. Mühendislik
Fakültemiz Konferans Salonunda 2 gün süren toplantı boyunca 10 oturum
gerçekleşti yaklaşık 90 üniversiteden 120 akademisyen katıldı. Akademisyenler
ülkemizdeki yabancı dil öğrenimi ve yabancı dil yüksekokulları sorunlarını
tartıştı.
Toplantının
açılış oturumunu Yüksek Öğretim Kalite Kurulundan (YÖKAK) Prof. Dr. Sibel Aksu
Yıldırım “Yükseköğretimde Kalite Güvencesi ve Akreditasyon” konulu sunumunu Dr.
Öğr. Üyesi Dilek Avşaroğlu Erkan “İngilizce Hazırlık Okulu Dış Değerlendirme
Planı Programı 2018” konulu sunumunu gerçekleştirdi.
“İyileşme sürecinde artık girdileri
değil çıktıları önemli.”
Prof.
Dr. Sibel Aksu Yıldırım; YÖKAK ile ilgili bilgi verdiği “Yükseköğretimde Kalite
Güvencesi ve Akreditasyon” konulu sunumunda:
“Üniversitelerimizde
hacimsel olarak büyümeyi bir kenara bırakıp kalite odaklı büyümenin yollarını
aramaya başladık. YÖK kalite güvence çalışmalarının yoğunlukla tüm kurumlarda zamana
dayalı ve mükemmelliği hedefleyen bir kalite güvence sistemi kurmayı
hedefliyor. Kurumlar kendi iyileştirme ve denetleme mekanizmalarından kalite
güvence sistemlerinden sonra dışarıdan başka bir kurum tarafından da
denetlenebilir. Bunlarla ilgili çeşitli yollar ve yöntemler söz konusudur.
YÖKAK’ın en önemli fonksiyonlarından bir tanesi ülkemizdeki dış değerlendirme
faaliyetlerini yürütmektir. Her 5 yılda bir üniversitelerimiz en az 1 kez
kurumsal dış değerlendirme kurulundan geçmek zorundadır. Bunun dışında kurumlarımız
her yıl iç değerlendirme yaparak raporlarını da paylaşmak zorundadır. Kalite
güvence sisteminin kurgulanmasında ve yönetilmesinde kurumlar çok farklı yollar
seçebilir önemli olan kurumun iyileşmeyi istemesidir. İyileşme sürecinde artık
girdileri dikkate almıyoruz en iyi mezunları alması en iyi laboratuvarlara
sahip olması önemli değil, önemli olan kurumun aldığı çıktılar, nedir?
Öğrencilerimiz/mezunlarımız gerçek dünyaya ne kadar hazırlar? 21. yy’da
mezunlardan beklentiler değişti. Bizim isteğimiz güncel ve baş döndürücü
değişime ayak uyduracak yenilikçi ve rekabetçi bireyleri mezun etmek.
Kurumlarımızın başlangıçtaki niyetleriyle aldıkları çıktılar arasında problemin
olması demek asıl sorunun mekanizmaların işletilmesinde olduğunu gösteriyor.” diyerek
yükseköğretim kurumlarının ihtiyaçlarını belirleyerek kendilerini iyileştirmelerini
sağlayacak ve geleceğe hazırlayacak olan bir güvence sistemi kurmalarını istediklerini
belirtti.
Yabancı
Diller Yüksekokulları Müdürler Toplantısının ilk gününde YDYO Statüsü,
Sorunları ve Mevzuatlar konusuyla; Harun Duman (Marmara Üni) ve Yahya Teke
(Ankara Sosyal Bilimler Üni), Yurtdışı Akreditasyon Kurumları ve Tecrübeleri
Konulusuyla; Cea – Mehmet Atasagun (Bahçeşehir Üni), Eaquals – Tuğba Akbaş (Karabük Üni), Pearson
Assured – Murat Çulduz (Medipol Üni), Murat Nurlu (Medipol Üni), Meral Kızrak
(Başkent Üni), Dedak Sunumu ile; Nergis
Uyan (Özyeğin Üni), Didem Mutçalıoğlu (Bilgi Üni) sunumlarını
gerçekleştirdiler. Konferanslar sonrası
akademisyenler Botan Vadisi gezisi ardından gala yemeğinde Barden Otel’de
buluştu.
“ÖSYM hazırlıklarını yaptığı Dört
Becerili Yeterlik Sınavı’nı ilk kez üniversitemizde tanıttı”
İkinci
günün açılış oturumu sunumunu ÖSYM yetkilisi Ömer Faruk Yıldız gerçekleştirdi.
Yıldız sunumunda hazırlanan yeni İngilizce sınavı hakkında bilgi verdi. YDS’ye
ve diğer kurumların yaptıkları dil sınavlarına alternatif olarak hazırlanan
Dört Becerili Yeterlik Sınavı’nın yeni sınav programında dil becerisinin 4 beceri
ekseninde (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) belgelendirilebileceğini ve bu
sınavın uluslarası düzeyde kabul edilebilmesi için gerekli çalışmaların devam
ettiğini aktardı.
Açılış
sunumun ardından; Ortak Muafiyet ve Seviye Belirleme Sınavı Çalışmaları
Konusuyla; Semih İrfaner (Moderatör), Sally Gayford (Mef Üniversitesi),
Vladlena Tcherkachına (Mef Üniversitesi), Self Access Center (Sac) Çalışmaları
Konusuyla; Mümin Şen (Yıldırım Beyazıt Üni), Mürüvvet Şenbayrak (Ankara Sosyal
Bilimler Üni), Türkiyedeki Yabancı Uyruklu Dil Eğitmenleri; Nıck Mantheı
(Oxford Unıversıty Press), Carolıne Helen Wıllıams (İstanbul Ticaret Üni),
Akademik İngilizce Konusuyla Zeynep Kaptan (Toefl), Yabancı Uyruklu Öğrencilere
Yönelik Hazırlık Eğitimi konusuyla; Asım Aydın ( Karabük Üni), Şahin Gök
(Gelişim Üni) sunumlarını gerçekleştirdi.
İki
gün süren yoğun çalışmaların ardından akademisyenlerimiz üniversitemize
toplantı ile ilgili memnuniyetlerini dile getirerek ayrıldılar.