ÖZGEÇMİŞ
1. Adı Soyadı : Ahmet SAYLIK
2. Doğum Tarihi :
3. Unvanı :
Dr. Öğretim Üyesi
4.Öğrenim Durumu :
Derece
|
Alan
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Felsefe Grubu
Öğretmenliği
|
Çukurova
Üniversitesi
|
2005
|
Y. Lisans
|
Eğitim
Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi
|
Yüzüncü Yıl
Üniversitesi
|
2012
|
Doktora
|
Eğitim
Yönetimi ve Teftişi
|
Ankara
Üniversitesi
|
2017
|
Yüksek Lisans
Tez Başlığı:
Ortaöğretim
Okullarında İnformel İlişkiler İle Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri
Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Danışman: Doç. Dr. Hasan Basri MEMDUHOĞLU,
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi,
Denetimi, Ekonomisi ve Planlaması Anabilim Dalı, 2012).
|
Doktora Tez
Başlığı:
Okul Müdürlerinin Paternalist (Babacan) Liderlik
Davranışları ile Hofstede’nin Kültür Boyutları Arasındaki
ilişki (Danışman: Prof. Dr. İnayet PEHLİVAN AYDIN, Ankara Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Teftişi Bilim Dalı, 2017).
|
5. Akademik Unvanlar
6. Yönetilen Yüksek Lisans ve
Doktora Tezleri
7. Yayınlar
7.1. Uluslararası hakemli dergilerde
yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,ArtsandHumanities
7.2.
Uluslararası diğer hakemli
dergilerde yayınlanan makaleler
1. Memduhoğlu, H. B, Saylık,
A. (2013). A Survey on the Correlation between Informal Relationships in Schools and
Organizational Commitment, Mediterranean
Journal of Educational Research, Issue
14a, pp. 59-67
2.
Polatcan
M., SAYLIK Ahmet (2015). The Impact
of the Level of Secondary Education Teachers’ Organizational Socialization on
Organizational Commitment. Mevlana International Journal of Education, 5(2),
13-30. (Yayın No: 1929785)
3.
SAYLIK Ahmet, Polatcan Mahmut, Numan
Saylık (2016). Diversity Management and Respect for Diversity at Schools.
International Journal of Progressive Education, 12(1), 51-63. (Yayın No:
2556890)
4.
Balcı
Ali, Öztürk Fidan İnci, Polatcan Mahmut, SAYLIK
Ahmet, Erkut Bil (2016). Organizational Socialization and Its Relation with
Organizational Performance in High Schools. Journal of Education and Training
Studies, 4(9), 71-81. (Yayın No: 2886859)
5.
SAYLIK Ahmet, Polatcan Mahmut (2016). Okullarda
Rotasyon Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi (27), 34- 46., Doi:
http://dx.doi.org/10.14582/DUZGEF.667 (Yayın No: 2811650)
6.
SAYLIK Ahmet. (2015). İngiltere
eğitim sistemi üzerine bir inceleme: Amaç, yapı ve süreç bakımından Türkiye
eğitim sistemiyle karşılaştırılması. Route Education and Social Sciences, 2(2),
652-671., Doi: http://dx.doi.org/10.17121/ressjournal.297 (Yayın No: 1929043)
7.3. Uluslararası bilimsel
toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1.
Memduhoğlu, H. B, SAYLIK, A. (2012). The
study on the relationship between informal relations and Organizational commitment
in primary schools according to opinions of teachers and administrators New
Trends On Global
Educatıon Conference, Gec-2012, Girne– KKTC
2.
Polatcan
Mahmut, Öztürk Fidan İnci, SAYLIK Ahmet
(2013). Point of Vıews of Teacher Candidates on Public Personal Selection
Examination (KPSS). International Perspectives on New Aspects of Learning in
Teacher Education (IPALTE 2013) (Sözlü Bildiri) (Yayın No:2860810)
3.
SAYLIK, Ahmet (2014). Yunanistan Eğitim Sistemi: Amaç
Yapı ve Süreç Açısından Türkiye İle Karşılaştırılması. 9th International
Balkans Education and Science Congress, Edirne/Turkey, 590-596. (Tam metin bildiri) (Yayın
No:2860812)
4.
Balcı Ali, Öztürk Fidan İnci, Polatcan Mahmut, SAYLIK Ahmet, Erkut Bil (2014). Organizational Socialization and its
Relation with Organizational Performance. European Educational Research
Association ECER-2014 (Özet bildiri) (Yayın No:2861944)
5.
SAYLIK Ahmet, Polatcan Mahmut (2015). Scale rotation
in schools: the study validity and relability. Young Teachers as Change Agents:
International Teacher Education and Professional Induction - PAEDEIA
International Symposium, 24-24. (Özet bildiri)(Yayın No:1930516)
6.
SAYLIK, Ahmet, Saylık, Numan (2017). Okul Müdürlerinin Eleştirel Liderlik
Yeterlikleri İle Okulların Yenileşme İklimi Arasındaki İlişki. 8. Uluslararası
Eğitim Yönetimi Formu, Ankara, 19-21 Ekim.
7.
Sağlam,
A, Saylık, N, SAYLIK, Ahmet (2017).
Aday Öğretmenlerin Adaylık Sürecindeki Mesleki Uygulamalara İlişkin Görüşleri.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Alanya, 18-20
Mayıs
8.
Saylık,
N. SAYLIK, Ahmet. Sağlam. A (2017).
Yapboz mu Asırlık Çınar mı: Eğitimcilerin Gözünde Türk Eğitim Sistem 12. Ulusallararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, 8-10
Mayıs
9.
SAYLIK, Ahmet, (2017). Paternalist (babacan) liderlik ölçeğinin
geliştirilmesi; geçerlik ve güvenirlik çalışması, 8.
Uluslararası Eğitim Yönetimi Formu, Ankara, 19-21 Ekim.
10.
SAYLIK, Ahmet,
(2017). Hofstede’nin
Ulusal Kültür Boyutları Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması; Geçerlik ve Güvenirlik
Çalışması, 8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Formu, Ankara, 19-21
Ekim.
7.4. Yazılan uluslararası kitaplar
veya kitaplarda bölümler
7.5. Ulusal hakemli dergilerde
yayınlanan makaleler
1.
Memduhoğlu, H.B ve Saylık, A (2012). Okullarda informal
ilişkiler ölçeğinin geliştirilmesi ve bazı değişkenler açıdından incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Dergisi, 9 (1), 1-21, http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler/cilt9/ebeydyyuefd10012012.pdf
7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda
sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1. Polatcan M, SAYLIK Ahmet (2016). Örgütsel
Sosyalleşme ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki. 24. Ulusal Eğitim
Bilimleri Kongresi, 161-161., (Yayın No:2860805)
2.
SAYLIK Ahmet (2014). İngiltere
eğitim sistemi üzerine bir inceleme: Amaç, yapı ve süreç bakımından Türkiye
eğitim sistemiyle karşılaştırılması. 5. Eğitim Yönetimi Forumu, Konya (Yayın
No:2860816)
3.
SAYLIK Ahmet, Saylık Numan, Polatcan
Mahmut (2014). Ortaöğretimde Farklılıkların Yönetimi İle Farklılıklara Saygı
Arasındaki İlişki. 9. Eğitim Yönetimi Kongresi, Siirt, 148-149., (Yayın
No:2860811)
4.
SAYLIK Ahmet, Saylık N. (2016). Bilim ve Sanat Merkezi (Bilsem) Öğrencilerinin Devamsızlık Nedenlerinin
Veli Görüşleri Açısından İncelenmesi, 11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi,
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, İzmir, 12-14 Mayıs
7.7. Diğer yayınlar
8.Projeler
1.
“Okul Öncesi Eğitimde Özel Gereksinimli Çocuklara Etkinlik Uyarlama Çalışmaları”
proje no: 2014-1-TR01-KA102-004888, Ulusal Ajans, Danimarka – 9 Mayıs- 23 Mayıs
2015
2. “Flow on life –
Outlook on life-Hayata Bakış Hayata Akış ", Proje no: 2014-1-TR01-KA102-005261,
T.C. Avrupa Birliği
Bakanlığı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından
desteklenmeye değer bulunan Erasmus + ve IPA 4, Mesleki Eğitim / Personel
Hareketliliği, İtalya – 24 Ocak -7 Şubat 2015
9.Mesleki-İş Deneyimi
1. 10/02/2006:
Milli Eğitim Bakanlığı, 14 Eylül Şeref Lisesi, Felsefe Grubu Öğretmenliği,
Siirt
2.
14/09/2010:
Kayapınar, Şehmus Sultan Tatlıcı Lisesi, Müdür Yardımcılığı, Diyarbakır
3.
01/01/2013:
Diyarbakır Anadolu İmam Hatip Lisesi, Felsefe Grubu Öğretmenliği
4. 15/08/2013:
Gölbaşı Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Müdür Yardımcılığı,
Ankara
5.
25/01/2016: Çankaya Yasemin Karakaya
Bilim ve Sanat Merkezi, Felsefe Grubu Öğretmeni, Ankara
6.
24/01/2018: Çankaya Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat Merkezi, Müdür Yardımcılığı,
Ankara
10.Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara
Üyelikler
11.Ödüller
Belge
Tarihi
|
Türü
|
Veriliş
Nedeni
|
Veren
Makam
|
30/04/2008
|
Teşekkür
Belgesi
|
Çalışkanlık
|
İL
M.E.MÜDÜRÜ
|
19/09/2014
|
Başarı
Belgesi
|
Çalışkanlık
|
Gölbaşı
Kaymakamlığı
|
12.Son iki yılda verdiğiniz lisans
ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Akademik
Yıl
|
Dönem
|
Dersin
Adı
|
Haftalık
Saati
|
Öğrenci
Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2018-2019
Lisans
|
Güz
|
Felsefe,
Eğitim
Felsefesi
|
2 3
|
- -
|
|
İlkbahar
|
Eğitim
Felsefesi
|
2
|
-
|
|
2018-2019
Yüksek Lisans
|
Güz
|
Yönetim
Felsefesi,
Araştırma
ve Yayın Etiği
|
3 3
|
- -
|
|
İlkbahar
|
Yönetim Bilimi Çağdaş Yönetim Yaklaşımları
|
3 3
|
- -
|
|