Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı
Telefon (0484) 212-1111 / 4300
Kurumsal E-Posta ahmet.saylik  siirt.edu.tr
E-Posta ahmetsaylik  gmail.com
Web
Açıklama B Blok, No:29
Güncelleme11.06.2022 11:13:23

Doç.Dr AHMET SAYLIK

  • Görev
  • Dosyalar
  • Çalışmalar
Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AHMET SAYLIK

 

 

 

 

DOÇENT 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E-Posta Adresi

:

ahmetsaylik@gmail.com

 

 

 

 

Telefon (İş)

:

4842121111-4300

 

 

 

 

 

 

Kezer Yerleşkesi, Eğitim Fakültesi, B Blok, No:29 Siirt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Öğrenim Bilgisi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Doktora

 

ANKARA ÜNİVERSİTESİ

 

 

 

 

 

 

 

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM YÖNETİMİ VE TEFTİŞİ (DR)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2013

 

 

 

 

 

 

 

17/Kasım/2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Tez adı: Okul müdürlerinin paternalist (babacan) liderlik davranışları ile Hofstede'nin kültür boyutları arasındaki ilişki (2017) Tez Danışmanı:(PROF. DR. İNAYET AYDIN)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yüksek Lisans

 

YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ

 

 

 

 

 

 

 

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM BİLİMLERİ (YL) (TEZLİ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2010

 

 

 

 

 

 

 

26/Temmuz/2012

 

 

 

 

 

 

 

 

Tez adı: Ortaöğretim okullarında informel ilişkiler ile okul müdürlerinin liderlik stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (2012) Tez Danışmanı:(YRD. DOÇ. DR. HASAN BASRİ MEMDUHOĞLU)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lisans

 

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ

 

 

 

 

 

 

 

EĞİTİM FAKÜLTESİ/FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ PR.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2000

 

 

 

 

 

 

 

3/Haziran/2005

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akademik Görevler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

SİİRT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI)

 

 

 

 

 

 

2018

DOÇENT, 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yönetilen Tezler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yüksek Lisans

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

HAZAR SERDAR, (2021). Okul müdürlerinin denetim rolleri ile öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeyleri arasındaki ilişki, Siirt Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

TAŞCI EKREM, (2021). Öğretmenlerin değer yönelimleri ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişki, Siirt Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

SEVDA PERİHAN, (2021). Okullarda örgütsel dedikodu ile örgütsel sinizm arasındaki ilişki, Siirt Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

ŞAHİN NEJDET, (2021). Kamu okullarında görevli öğretmenlerin bilimsel epistemolojik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi, Siirt Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

TUAÇ SEFA, (2021). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç türleri ile öğretmenlerin işten ayrılma niyeti arasındaki ilişki, Siirt Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

YILDIZÖZ TURGAY, (2021). Öğretmenlerin sosyal kaytarma davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişkide örgütsel bağlılıklarının aracılık rolü, Siirt Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

SELİMOĞLU BARAN, (2021). Öğretmenlerin örgüt iklimi algıları ile mesleki iş birliğine yönelik tutumları arasındaki ilişki, Siirt Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

BATUR MEHMET SARAÇ, (2020). Halk eğitim merkezi müdürlerinin tükenmişlikleri ile iş yaşam dengeleri arasındaki ilişki, Siirt Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

DALĞALI FATİH, (2020). Okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik yaklaşımları ile Hofstede'nin ulusal kültür boyutları arasındaki ilişkisi, Siirt Üniversitesi->Sosyal Bilimler Enstitüsü->Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dersler *

 

 

 

 

Öğrenim Dili

Ders Saati

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lisans

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eğitim Sosyolojisi

Türkçe

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Toplumsal Cinsiyet Eğitimi

Türkçe

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eğitim Felsefesi

Türkçe

6

 

 

 

 

 

 

 

Yüksek Lisans

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi

Türkçe

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Araştırma ve Yayın Etiği

Türkçe

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yönetim Felsefesi

Türkçe

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eğitimin Sosyal ve Felsefi Temelleri

Türkçe

6

 

 

 

 

 

 

2019-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lisans

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Karşılaştırmalı Eğitim

Türkçe

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EĞİTİM FELSEFESİ

Türkçe

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Küreselleşme ve Toplum

Türkçe

2

 

 

 

 

 

 

 

Yüksek Lisans

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yönetim Felsefesi

Türkçe

6

 

 

 

 

 

 

 

Doktora

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eğitimin Sosyal ve Felsefi Temelleri

Türkçe

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eserler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:

 

 

 

 

 

 

DEMİR SELÇUK, SAYLIK AHMET (2021).  Organizational Image and its Relation with Leader-member Exchange and Organizational Justice in Schools.  European Journal of Educational Sciences, EJES, 8(3), 112-123., Doi: 10.19044/ejes.v8no3a112 (Yayın No: 7235655)

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, MEMDUHOĞLU HASAN BASRİ (2021).  Informal Relationships as a Predictor of Organizational Commitment in Schools of Turkey as a Collectivist Society.  International Online Journal of Educational Sciences, 13(4), 1218-1234., Doi: 10.15345/iojes.2021.04.017 (Yayın No: 7218886)

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, ÇELİK ŞAHİN ÇİĞDEM (2021).  Do Paternalistic Approaches of School Principals Kill Teachers' Autonomy?.  International Journal of Progressive Education, 17(3), 139-152., Doi: 10.29329/ijpe.2021.346.9 (Yayın No: 7218869)

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DALĞALI FATİH, SAYLIK AHMET (2021).  Öğretmenlerin Okul Müdürlerinin Dönüşümcü Liderlik Yaklaşımlarına İlişkin Algılarıyla Bireysel Kültür İnançları Arasındaki İlişki.  Turkish Studies-Educational Sciences, 16(3), 1645-1670., Doi: 10.47423/TurkishStudies.50617 (Yayın No: 7218936)

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BOZ ABDULVEHAP, SAYLIK AHMET (2021).  The Impact of Enabling School Structure on Academic Optimism: Mediating Role of Altruistic Behaviors.  International Journal of Educational Methodology, 7(1), 137-154., Doi: 10.12973/ijem.7.1.137 (Yayın No: 7218830)

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MEMDUHOĞLU HASAN BASRİ, SAYLIK AHMET (2020).  A Study between Informal Relationships and Leadership Behaviours of School Principals.  THE INDIAN JOURNAL OF SOCIAL WORK, 81(4), 431-458., Doi: 10.32444/IJSW.2020.81.4.431-458 (Yayın No: 7216748)

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET (2019).  HOFSTEDE’NİN KÜLTÜR BOYUTLARI ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI.  Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 8(3), 1860-1881. (Yayın No: 5960202)

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BALCI ALİ, ÖZTÜRK ERKOÇAK İNCİ, POLATCAN MAHMUT, SAYLIK AHMET, BİL ERKUT (2016).  Organizational Socialization and Its Relation with Organizational Performance in High Schools.  Journal of Education and Training Studies, 4(9), 71-81., Doi: 10.11114/jets.v4i9.1685 (Yayın No: 7219201)

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET,POLATCAN MAHMUT (2016).  Okullarda Rotasyon Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi.  Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(27), 34-46., Doi: http://dx.doi.org/10.14582/DUZGEF.667 (Yayın No: 2811650)

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POLATCAN MAHMUT, SAYLIK AHMET, SAYLIK NUMAN (2016).  Diversity Management and Respect for Diversity at Schools.  International Journal of Progressive Education, 12(1), 51-63. (Yayın No: 7219175)

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POLATCAN MAHMUT, ÖZTÜRK ERKOÇAK İNCİ, SAYLIK AHMET (2016).  ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAMU PERSONELİ SEÇME SINAVINA (KPSS) İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ.  Route Educational and Social Science Journal, 3(1), 126-139., Doi: 10.17121/ressjournal.438 (Yayın No: 7219277)

 

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET (2015).  İNGİLTERE EĞİTİM SİSTEMİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: AMAÇ, YAPI VE SÜREÇ BAKIMINDAN TÜRKİYE EĞİTİM SİSTEMİYLE KARŞILAŞTIRILMASI.  Route Educational and Social Science Journal, 2(2), 652-671. (Yayın No: 7216695)

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POLATCAN MAHMUT, SAYLIK AHMET (2015).  The Impact of the Level of Secondary Education Teachers  Organizational Socialization on Organizational Commitment.  Mevlana International Journal of Education, 5(2), 13-30. (Yayın No: 1929785)

 

 

 

13.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler :

 

 

 

 

 

 

MEMDUHOĞLU HASAN BASRİ, SAYLIK AHMET (2012).  THE STUDY ON THE RELATIONSHIPBETWEEN INFORMAL RELATIONS AND ORGANIZATIONAL COMMITMENT IN PRIMARY SCHOOLS ACCORDING TO OPINIONS OF TEACHERS AND ADMINISTRATORS.  GEC 2012 - New Trends on Global Education Conference 2012 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7228231)

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POLATCAN MAHMUT, ÖZTÜRK ERKOÇAK İNCİ, SAYLIK AHMET (2013).  Öğretmen Adaylarının Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS) Çözmekten Sorumlu Oldukları Testlere İlişkin Görüşleri.  İnternational Perspectives on New Aspectes of Learning in Teacher Education-IPALTE 2013, 53-53. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7228287)

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BALCI ALİ, ÖZTÜRK ERKOÇAK İNCİ, POLATCAN MAHMUT, SAYLIK AHMET, BİL ERKUT (2014).  Organizational Socialization and its Relation with Organizational Performance.  European Conference on Educational Research-ECER 2014 Porto (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7233407)

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET (2014).  YUNANİSTAN EĞİTİM SİSTEMİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: AMAÇ, YAPI VE SÜREÇ BAKIMINDAN TÜRKİYE EĞİTİM SİSTEMİYLE KARŞILAŞTIRILMASI.  9th International Balkans Education and Science Congress - Edirne, 590-596. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7228332)

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, POLATCAN MAHMUT (2015).  SCALE ROTATION IN SCHOOLS: THE STUDY VALIDITY AND RELABILITY.  Pedagogical Action for a European Dimension in Educator's Induction Approaches (PAEDEIA) (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7228383)

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK NUMAN, SAYLIK AHMET, SAĞLAM ABDULKADİR (2017).  YAPBOZ MU ASIRLIK ÇINAR MI: EĞİTİMCİLERİN GÖZÜNDE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ.  12. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ, Doi: 10.14527/9786053188438 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7229793)

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAĞLAM ABDULKADİR, SAYLIK NUMAN, SAYLIK AHMET (2017).  Aday Öğretmenlerin Adaylık Sürecindeki Mesleki Uygulamalara İlişkin Görüşleri.  II. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7228453)

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET (2017).  HOFSTEDE’NİN ULUSAL KÜLTÜR BOYUTLARI ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE’YE UYARLANMASI: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI.  8. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7228549)

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET (2017).  PATERNALİST (BABACAN) LİDERLİK ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ; GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI.  8. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU, 851-852. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7228507)

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, SAYLIK NUMAN (2017).  OKULLARDA YENİLEŞME İKLİMİ İLE OKUL MÜDÜRLERİNİN ELEŞTİREL LİDERLİK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİSİ.  8. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7228544)

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, YILDIZÖZ TURGAY, KAPLAN UĞUR, YILDIZ SERHAT (2019).  PATERNALİST LİDERLİĞİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞMEYE ETKİSİ.  2. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 54-55. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7229981)

 

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, YILDIZ SABRİYE, EKİNCİ MUHİTTİN (2019).  Okul Müdürlerinin Paternalist Liderlik Davranışları ile Öğretmenlerin Sosyotropik-Otonomik Kişilik Özellikleri İlişkisi.  14. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ, 350-353. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7229881)

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, OTAMIŞ SİBEL (2019).  Kültürel Değerler ile Eğitim Felsefesi İnançları İlişki.  14. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ, 354-356. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7229849)

 

 

 

13.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, BAYSAL SERVET (2019).  Eğitim Hizmetlerinin Niteliği: Siirt E Tipi Kapalı ve Açık Ceza İnfaz Kurumlarında Bir Çalışma.  ISPEC ULUSLARARASI SOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER KONGRESİ, 34-34. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7230088)

 

 

 

14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET (2019).  Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum İle Belirsizlikten Kaçınma Arasındaki İlişki.  ISPEC ULUSLARARASI SOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER KONGRESİ, 35-35. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7230059)

 

 

 

15.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OBAY MUSTAFA, SAYLIK AHMET (2019).  Etik ve Hukuk Arasındaki Geçişler.  VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 243-243. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7230023)

 

 

 

16.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, HAZAR SERDAR (2020).  X ve Y Kuşağı Okul Müdürlerin İletişim Becerilerinin Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme Düzeylerine Etkisi.  IPCEDU-International Pegem Conference on Education, 378-379., Doi: 10.14527/9786257228114 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7230119)

 

 

 

17.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DEMİR SELÇUK, SAYLIK AHMET (2021).  KÜLTÜREL BİR DEĞİŞKEN OLARAK GÜÇ MESAFESİ İLE OKUL MÜDÜRLERİNİN KULLANDIKLARI GÜÇ TÜRLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ.  9.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, 603-610. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7233268)

 

 

 

18.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, DEMİR SELÇUK (2021).  OKUL YÖNETİCİSİNİN BAŞVURDUĞU POLİTİK TAKTİKLERİN ALGILANAN ETİK İKLİM ÜZERİNDEKİ ROLÜ.  9.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, 775-775. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7233254)

 

 

 

19.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, HAN BÜNYAMİN, TÖSTEN RASİM (2021).  Hofstede’s Cultural Classification and Innovativeness: A Study on Teachers in Turkey.  Global Conference on Education and Research (GLOCER 2021), 106-106., Doi: 10.5038/2572-6374-v4 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7233353)

 

 

 

20.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, TAŞÇI EKREM (2021).  TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTE OKUYAN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER İLE TÜRK ÖĞRENCİLERİN KÜLTÜREL DEĞERLERİN KARŞILAŞTIRILMASI.  10.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, 334-345. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7233316)

 

 

 

21.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, SELİMOĞLU BARAN (2021).  ÖĞRETMENLERİN BİREYSEL VE ÖRGÜTSEL DEĞERLERİ ARASINDAKİ UYUM.  10.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, 266-276. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7233294)

 

 

 

 

 

22.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TÖRÜN Eren, SAYLIK AHMET (2021).  ÖĞRETMEN YALNIZLIĞI: BİR META SENTEZ ÇALIŞMASI (Teacher Loneliness: A Meta Synthesis Study).  INTERNATIONAL SIIRT SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, 140-151. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7322728)

 

 

 

 

 

23.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SELİMOĞLU BARAN, SAYLIK AHMET (2021).  ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL İKİYÜZLÜLÜK ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ.  INTERNATIONAL SIIRT SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, 325-334. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7322748)

 

 

 

 

 

24.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, DEMİR SELÇUK, HAZAR SERDAR (2021).  Kamu Liderliği ile Kamu Hizmeti Motivasyonu İlişkisinde Mesleki Bağlılığın Aracı Rolü.  15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 174-175. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7274317)

 

 

 

 

 

25.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, DEMİR SELÇUK (2021).  Kolektivizm Kültür Değeri, İnformal İlişkiler ve Örgütsel Sosyalleşme Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi.  15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 176-177. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7274319)

 

 

 

 

 

26.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler:
     C2. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplardaki bölümler:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATERNALİZM: Felsefi, Sosyal ve Kültürel Temelleri, Siyasi ve İktisadi Boyutları, Hukuki ve Ahlaki Sınırları, Bölüm adı:(Paternalist Devlet, Özgürlükler ve Etik Sorunlar) (2021)., SAYLIK AHMET,  SOBİAD Hukuk ve İktisat Araştırmaları Merkezi Yayınları, Editör:Aktan, Coşkun Can, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 192, ISBN:978-605-74757-2-5, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 7226591)

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liderlik: Kuram Araştırma Uygulama, Bölüm adı:(Kuantum Liderlik) (2020)., SAYLIK AHMET,  Pegem Akademi, Editör:Kürşad Yılmaz, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 898, ISBN:9786257052252, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 6495787)

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eğitimde Etik, Bölüm adı:(Etik ve Etik Kuramları) (2019)., SAYLIK AHMET,  Pegem Akademi, Editör:Halil Taş, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 166, ISBN:978-605-241-716-4, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5960240)

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eğitimde Etik, Bölüm adı:(Ahlak Felsefesi ve Temel Kavramlar) (2019)., SAYLIK AHMET,  Pegem akademi, Editör:Halil Taş, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 166, ISBN:978-605-241-716-4, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5960329)

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, HAN BÜNYAMİN (2021).  Kültürel Değerler Olarak Belirsizlikten Kaçınma ve Uzun Erimlilik ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Arasındaki İlişki.  OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(44), Doi: 10.26466/opus.930935 (Kontrol No: 7322682)

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, SAYLIK NUMAN (2021).  Sınıf Yönetiminde Mizah Ölçeğinin Geliştirilmesi, Güvenirliği ve Geçerliği.  OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18, 1568-4597., Doi: 10.26466/opus.879699 (Kontrol No: 7218904)

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HAZAR SERDAR, SAYLIK AHMET (2021).  ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞMELERİNİN YORDAYICISI OLARAK OKUL MÜDÜRLERİNİN DENETİM ROLLERİ.  Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1006-1022., Doi: 10.17240/aibuefd.2021.21.64908-914879 (Kontrol No: 7218606)

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, HAZAR SERDAR (2021).  X VE Y KUŞAĞI OKUL MÜDÜRLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN ADAY ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞMELERİNE ETKİSİ.  Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 20(79), 1137-1161., Doi: 10.17755/esosder.842683 (Kontrol No: 7218760)

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, SAYLIK NUMAN (2021).  AKADEMİSYENLERİN VE LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN “TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTE”YE İLİŞKİN GELİŞTİRDİKLERİ METAFORLAR.  EKEV AKADEMİ DERGİSİ(86), 69-90. (Kontrol No: 7218706)

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, ANIK Sabri (2021).  Üniversite Öğrencilerinin Gençlik Liderlik Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi.  Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 245-262. (Kontrol No: 7218653)

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, HİÇYILMAZ CAHİT (2021).  Lisansüstü Eğitime Devam Eden Öğretmenlerin Okullarda Oluşturduğu Durum: Okul Yöneticileri Ne Düşünüyor?.  Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(26), 634-657. (Kontrol No: 7218804)

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, TUAÇ SEFA (2021).  VELİLERİN GÖZÜYLE İDEAL SINIF ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA.  Electronic Journal of Education Sciences, 10(19), 44-61. (Kontrol No: 7218733)

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, SAYLIK NUMAN, SAĞLAM ABDULKADİR (2021).  Eğitimcilerin Gözünden Türk Eğitim Sistemi: Bir Metafor Çalışması.  Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 522-546., Doi: 10.33711/yyuefd.919424 (Kontrol No: 7218968)

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, DEMİR SELÇUK (2021).  OKUL YÖNETİCİSİNİN BAŞVURDUĞU POLİTİK TAKTİKLERİN ALGILANAN ETİK İKLİM ÜZERİNDEKİ ROLÜ.  Tarih Okulu Dergisi(51), 1174-1190., Doi: 10.29228/joh.49557 (Kontrol No: 7219257)

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, AYDIN İNAYET (2020).  Okul Müdürlerinin Paternalist Liderlik Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi; Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması.  Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53(1), 273-300., Doi: 10.30964/auebfd.631892, (Kontrol No: 7219243)

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MEMDUHOĞLU HASAN BASRİ, SAYLIK AHMET (2012).  OKULLARDA İNFORMEL İLİŞKİLER ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ
VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ.  Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 1-22. (Kontrol No: 7191960)

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, SAYLIK NUMAN, POLATCAN MAHMUT (2014).  ORTAÖĞRETİMDE FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ İLE FARKLILIKLARA SAYGI ARASINDAKİ İLİŞKİ.  9. Ulusal Eğitim Yönetim Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7228317)

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET (2014).  İNGİLTERE EĞİTİM SİSTEMİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: AMAÇ YAPI VE SÜREÇ BAKIMINDAN TÜRKİYE EĞİTİM SİSTEMİYLE KARŞILAŞTIRILMASI.  Eyfor -V. Eğitim Yönetimi Forumu, 119-120. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7228358)

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POLATCAN MAHMUT, SAYLIK AHMET (2015).  ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME İLE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ARASINDAKİ İLİŞKİ.  24. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7228397)

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAYLIK AHMET, SAYLIK NUMAN (2016).  BİLİM VE SANAT MERKEZİ (BİLSEM) ÖĞRENCİLERİNİN DEVAMSIZLIK NEDENLERİNİN VELİ GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ.  11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 456-458. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7228431)

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Üniversite Dışı Deneyim

 

 

 

 

 

 

 

2006-2018

Öğretmen

 

 

 

 

 

 

 

 

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Çeşitli kamu okullarında öğretmenlik ve yöneticilik görevleri, (Kamu)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

Projeler

1.    “Okul Öncesi Eğitimde Özel Gereksinimli Çocuklara Etkinlik Uyarlama Çalışmaları” proje no: 2014-1-TR01-KA102-004888, Ulusal Ajans, Danimarka – 9 Mayıs- 23 Mayıs 2015

 

2.    2. “Flow on life – utlook on life-Hayata Bakış Hayata Akış ", Proje no: 2014-1-TR01-KA102-005261, T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından desteklenmeye değer bulunan Erasmus + ve  IPA 4, Mesleki Eğitim /  Personel Hareketliliği, İtalya – 24 Ocak -7 Şubat 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 



 

 

Güncelleme : 13.04.2022 11:58:44