Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Telefon (0484) 212-1111 / 3859
Kurumsal E-Posta mfatih  siirt.edu.tr
E-Posta mehmedfatih1907  gmail.com
Web
Açıklama
Güncelleme11.04.2019 11:49:36

Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMED FATİH GÖKMEN

  • Görev
  • Dosyalar
  • Çalışmalar
Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi

 

ÖZGEÇMİŞ

1.      Adı Soyadı: Muhammed Fatih Gökmen

2.      Doğum Tarihi: 20.08.1986

3.      Unvanı: Doktor Öğretim Üyesi

4.      Öğrenim Durumu: Doktora

5.      E-posta: mehmedfatih1907@gmail.com

6.     İletişim No: 0 (506) 393 57 07

 

Derece

Alan

Üniversite

Mezuniyet Yılı

Lisans

İngilizce Öğretmenliği

İnönü Üniversitesi

2010

Y. Lisans

İngiliz Dili Eğitimi

Çağ Üniversitesi

2014

Doktora

İngilizce Eğitimi

Atatürk Üniversitesi

2018

 

7. Yüksek lisans ve doktora tezleri:

Gökmen, M. F. (2014). Teacher candidates’ attitudes towards compulsory English courses: the case of a Turkish university, freshman students (Master thesis). Retrieved from Council of Higher Education Thesis Centre. (Thesis No. 356843). 

 Gökmen, M. F. (2018). Post-Method Pedagogy from the Perspectives of Post-Method Indicators: A Case Study of a Turkish State University (Doctoral dissertation). Retrieved from Council of Higher Education Thesis Centre.  (Thesis No. 531159)

 8.     Yayınlar

7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Artsand Humanities)

7.2. Uluslararası alan indexli dergilerde yayınlanan makaleler

      1.  Gökmen, M. F (2019). Student teachers’ attitudes towards the compulsory English courses at the Turkish universities. Journal of Language and Linguistic Studies, 15(3), 876-894. (Yayın No: 5311619)

7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

      1.   Gökmen, M. F. (2015, September). The impact of four motivational strategies on the excitement of language learners. Paper presented at the Self in Language Learning Conference, Mersin

       2.  Gökmen, M. F. (2016, May). Teacher Candidates’ Attitudes towards Compulsory English Course at the Universities. Paper presented at the 5th International Conference on Language, Education, and Innovation, London.

 7.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

      1.  Gökmen, M. F. (2020). Post-method pedagogies for English Language Teaching: Emerging research and opportunities. Nobel.

      2.  Gökmen, M. F. & Takkaç. M. (2020). English language teaching professionals’ grip of post-modern language teaching. In Z. S. Genç & I. G. Kaçar (Eds.), TESOL in the 21st century: Challenges and opportunities (pp. 505-547). Peter Lang.  https://doi 10.3726/b17887

      3.Gökmen, M. F. (2022). A Reappraisal of Foreign Language Listening Skill for the 21st Century ELT. In Handbook of Research on Teacher and Student Perspectives on the Digital Turn in Education (pp. 112-139). IGI Global.

7.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

      1.   Gökmen, M. F. (2021). The Role of Extensive Listening in Raising Students’ Metacognitive Awareness of Listening Skill. ELT Research Journal10(2), 162-189.

 9. Uluslararası bilimsel ve mesleki kuruluşlara üyelikler

IATEFL (International Association of Teachers of English as a Foreign Language) Membership (Üyelik)

IATEFL – SIG (Special Interest Group) (Literature, Media and Cultural Studies) Membership

 

10. Ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılım

Multimedia Technology in Language and Literature Teaching, Çağ University, 22.01.2013 (attendee)

The 49th Annual International IATEFL Conference and Exhibition, Manchester, UK. (attendee)

The Professional Development Day, IATEFL Special Interest Group, Pre-Conference Event. Manchester, UK. (attendee)

 

11. Öğretim ve seminerler

Erasmus Teaching Visit, 2013– The University of Almeria, Spain

 

Academic Year

Term

Name of the lecture

Weekly Course Hours

Student Number

Theoretical

Practical

 

2020-2021

Fall

Dinleme Sesletim

4

 

30

Sözlü İletişim Becerileri

4

 

60

Dilbilimi

6

 

60

Çocuklara Dil Öğretimi

6

 

60

Spring

Sözlü İletişim Becerileri 2

4

 

60

Karşılaştırmalı Dil Bilgisi

4

 

60

Çeviride Özel Konular: Tıp

6

 

60

 

 

 

 

 

2021-2022

Fall

Edimbilimi ve Dil Öğretimi

4

 

60

Sözlü İletişim Becerileri

4

 

60

Çocuklara Dil Öğretimi

3

 

60

Hazırlık Temel İngilizce

12

 

30

Spring

Sözlü İletişim Becerileri 2

4

 

60

İngilizce Öğretim Programları

4

 

60

Hazırlık Temel İngilizce

12

 

30

 

 

 

 

 

12. Sertifikalar

Dicle Kalkınma Ajansı / 2016 yılı Teknik Destek Programı  / IBM SPSS ile İstatiksel Veri Analizi Eğitimi / 14 – 30. 10. 2016

Dijital Çağda Yükseköğretimde Öğrenme ve Öğretme / 19. 11. 2018 -06.01.2019

Çevfor –Yeminli Çevirmenlikte Uygulamalı Formasyon e-Sertifika Programı / 22.06.2019

Güncelleme : 16.08.2022 11:43:19