Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı
Telefon +904842121111 / 3187
Kurumsal E-Posta fehmi.demir  siirt.edu.tr
E-Posta drfehmidemir  gmail.com
Açıklama
Güncelleme9.02.2022 21:34:25

Dr. Öğr. Üyesi FEHMİ DEMİR

  • Görev
  • Dosyalar
  • Çalışmalar
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Ana Bilim Dalı Başkanı
Temel Eğitim Bölümü Öğretim Üyesi

ÖZGEÇMİŞ

 

1. Adı Soyadı              : Fehmi DEMİR

2. Doğum Tarihi        :

3. Unvanı                    : Dr. Öğr. Üyesi

4. Öğrenim Durumu  : Doktora

 

Derece

Alan

Üniversite

Yıl

Lisans

Sınıf Öğretmenliği

Dicle Üniversitesi

1996–2000

Yüksek Lisans

Sınıf Öğretmenliği

İnönü Üniversitesi

2011-2013

Doktora

Sınıf Öğretmenliği

İnönü Üniversitesi

2013-2018

 

5. Akademik Unvanlar

Yardımcı Doçentlik Tarihi      : 27.07.2020

Doçentlik Tarihi                      :

Profesörlük Tarihi                   :

 

6. Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

6.1. Yüksek Lisans Tezleri

…       

 

6.2. Doktora Tezleri

 …

 

7. Yayınlar

7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI, SSCI, ArtsandHumanities)

 

7.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

1. YAMAN, B. ve DEMİR, F. (30/06/2019). Türkiye’de sınıf öğretmenliği program içeriğinin teknopedegojik yeterlikler bakımından incelenmesi. International Journal of Academic Research,1(75), 287-293.

2. DEMİR, F. ve YAMAN, B. (20/01/2019). Aday öğretmenlerin aday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 6(32), 1-8.

3. AKBOĞA, Ş.,ORAL, Ş. ve DEMİR, F. (15/07/2014). Teacher perceptions relatedto the open spaces to be developed in high school ınstitutions. International Journal of Academic Research,6(4), 12-19.

4. DEMİR, F. ve MERTER, F. (15/09/2019). Değer aktarma yaklaşımına göre hayat bilgisi dersinde sorumluluk eğitimi. Mediterranean Journal of Educational Research,13(29), 30-38.

5. DEMİR, F. (31/12/2019). Sosyal sorumluluk ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies,78(5), 82-93.

6. DEMİR, F. ve ORAL, Ş. (30/06/2016). Öğretmenlerin nöbet görevine ilişkin algıları. The Journal of Academic Social Science Studies,47(1), 477-488.

7. DEMİR, F. ve YAMAN, B. (2020). Öğretmenlerin Ev Ödevine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 25-35 

8. DEMİR, F. ve ÖZDAŞ, F. (2020). Covid-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.

9. DEMİR, F. (2021). Examining experiences of parents about distance education. International Journal of Progressive Education, 17(5), 192-207. doi:10.29329/ijpe.2021.375.13

           

7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler           

1. ORAL, Ş. ve DEMİR, F. (28/10/2016). Aday Öğretmenlerin Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri. 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi: Antalya-Belek.

2. DEMİR, F. (18/10/2019). Değer Analizi Yaklaşımına Göre Hayat Bilgisi Dersinde Ailevi Sorumluluk Eğitimi. 18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (usos 2019): Antalya-Kemer

3. MERTER, F.,DEMİR, F. (12/05/2016). Hayat Bilgisi Programında Yer Alan Değerlerin Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu: Muğla/Bodrum.

4.  DEMİR, F. (21/04/2017), Sözleşmeli Aday Öğretmenlerin Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi: Side/Antalya.

5. YAMAN, B., DEMİR, F. (21/10/2015). TheOpinion On TheAbolition Of Nomination Of CandidatesInTheTeacher Evaluation Prosess. InternatioanlPaedeia Conference: Ankara.

6. AYDEMİR, H., AKKAYA, S., DEMİR, F. ve GÜLDEN, B. (08/06/2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimleri Dersine İlişkin Tutumları ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki. Erpa 2014 International Congresses On Education: İstanbul.

7.  DEMİR, F. (26/04/2019). Eylem Öğrenme Yaklaşımına Göre Hayat Bilgisi Dersinde Sorumluluk Eğitimi. 28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi: Ankara.

8.   DEMİR, F. (16/09/2020). Sınıf Yönetimi Kavramına İlişkin Metaforlar. Pegem Eğitim Kongresi: Diyarbakır.

9.  DEMİR, F. (16/09/2020). İlkokul Birinci Sınıf Okul Zümre Öğretmenler Kurulu Kararlarının İncelenmesi. Pegem Eğitim Kongresi: Diyarbakır.

10. DEMİR, F. (05/11/2021). Ortaokul Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Covid-19 Salgınına İlişkin Metaforik Algıları. Siirt Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi: Siirt

 

 

7.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

 

7.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

1.  DEMİR, F. (26/07/2019). Aday öğretmenlerin değerler eğitimine ilişkin görüşleri. Artuklu İnsan ve Toplum Bilim Dergisi, 4(01), 7-15.

2.  DEMİR, F. ve MERTER, F.(20/04/2017). Hayat Bilgisi programındaki değerlerin kazandırılma düzeyi. Pegem İndex,1(1), 953-956.

3.  ÖZDAŞ, F., DEMİR, F. ve ORAL, Ş. (2021). Değerler eğitimi projesinin incelenmesi: Batman ili örneği. Siirt Eğitim Dergisi, 1(1), 15-30.

4. DEMİR, F. (2021). Hizmet öncesi eğitimde kıdemli öğretmen deneyimlerinden yararlanmanın öğretmen adayları görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 60, 

 

7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

1. ORAL, Ş.,DEMİR, F. (13/05/2016). Okul Müdürlerinin Okuldaki Süreçlere İlişkin Görüşleri.11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi: Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi.

2. DEMİR, F.,ÖZDEMİR, M.Ş. (08/05/2015). Öğretmenlerin Rehberlik ve Denetimine İlişkin Okul Müdürlerinin Görüşleri.10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi: Gaziantep.

3.  DEMİR, F.,ORAL, Ş. (18/04/2015). Öğretmenlerin Nöbet Görevine İlişkin Görüşleri.24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi: Niğde.

4. DEMİR, F. (29/05/2014). Sosyal Sorumluluk Ölçeğinin Geliştirilmesi:  Geçerlik ve Güvenlik.13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu: Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi.

5. ASLAN, A.,DEMİR, F.,ORAL, Ş.,EKİNCİ, A. (09/05/2014). Eğitim Denetmenlerinin Mesleki Etik İlkelere Uymalarına İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri.9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi: Siirt.

6.  DEMİR, F.,ORAL, Ş. (09/05/2014). Öğretmenlerin Nöbet Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi.9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi: Siirt.

7. MERTER, F.,DEMİR, F. (22/04/2016). Hayat Bilgisi Programındaki Değerlerin Kazandırılma Düzeyinde İlişkin Öğretmen Görüşleri (Batman İli Örneği).25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi: Antalya.

 

7.7. Diğer yayınlar (Yazılan ulusal kitaplardaki bölümler):

1. DERVİŞOĞLU, Ç.,SOYSAL, E.,DEMİR, F.,BÜYÜKKAYA, İ.,ARSLAN, Ş.,YAMAN, R.,ORAL, Ş. (27/01/2020), Şehrimiz Batman, Batman: Millî Eğitim Müdürlüğü. ISBN No: ISBN: 978-975-11-5197-1

 

8. Projeler

….

 

9. İdari Görevler

Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı: 2020 - ...

 

10. Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler

                       

11. Ödüller

12. Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.

 

Akademik

Yıl

Dönem

Dersin Adı

Haftalık Saati

Öğrenci

Sayısı

Teorik

Uygulama

 

2020-2021

Güz

İlkokul Programı

2

0

25

Güz

İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları

2

0

25

Güz

Hayat Bilgisi Öğretimi

3

0

117

Güz

Öğretmenlik Uygulaması I

2

6

8

2020-2021

Bahar

İlkokul Programı

2

0

21

Bahar

İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları

2

0

25

Bahar

Sosyal Bilgiler Öğretimi

3

0

121

Bahar

Topluma Hizmet Uygulamaları

1

2

26

Bahar

Okul Deneyimi

1

4

6

Bahar

Öğretmenlik Uygulaması II

2

6

8

 

2021-2022

Güz

İlkokul Programı

2

0

22

Güz

İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları

2

0

27

Güz

Hayat Bilgisi Öğretimi

3

0

87

Güz

Öğretmenlik Uygulaması I

2

6

8

 

13.  Üniversite Dışı Deneyim

Yıl

Görev

2000 – 2008

Öğretmen

2008 – 2014

Müdür Yardımcısı

2014 – 2020

Okul Müdürü

 

Güncelleme : 27.06.2022 13:31:05